28 maart 2018

Maandelijks besparen op uw bedrijfsafval? 5 Effectieve tips

 

Zo bespaart u maandelijks op uw bedrijfsafval

Tip 1: Afval scheiden

Besparen op uw bedrijfsafval kan heel eenvoudig door afval te scheiden, glas in de glasbak, plastic gratis aan leveren en werken met een GFT container of composthoop. Gun daarnaast bruikbare spullen een tweede leven en breng ze naar de kringloopwinkel of plaats ze op marktplaats. Tegenwoordig zijn er zelfs op Facebook groepen waar u van uw spullen af kunt, gratis of tegen een leuke/kleine vergoeding. Kleding kunt u bijvoorbeeld naar een textiel-inzamelingspunt brengen. Er bestaan zelfs punten waar u uw frituurvet aan kunt bieden. Doe er uw voordeel mee en maak hier gebruik van.

 

Tip 2: Pas uw ledigingsfrequentie aan

Als u deelnemer bent van MKBBespaarnu dan kunt u via onze webshop een container bestellen. U kiest daarna een ledigingsfrequentie, dat kan 1 x per week, 1 x per 2 weken of 1 x per 4 weken zijn. Wanneer u merkt dat de container bij een wekelijks lediging niet volledig gevuld is, dan kunt u ervoor kiezen om de container eens per 2 of weken te laten ledigen.

 

Tip 3: Vergelijk uw huidige contract met andere aanbieders

Kijk eens kritisch naar uw huidige contract, bereken wat u per lediging of per maand kwijt bent, en wat u ervoor krijgt. Zit afvalverwerking en milieutoeslag bij de prijs in of komt dat er nog bij? En betaalt u huur voor uw container? Hoe lang loopt uw huidige contract nog? Kunt u er tussentijds vanaf? Al met al toch wel zaken om even bij stil te staan.

 

Tip 4: Laat uw folie, papier en karton gelijktijdig legen

Tevens hebben wij op de webshop de mogelijkheid om plastic en folie en papier en karton te laten ledigen. Uw plastic en folie wordt gratis opgehaald in combinatie met een papier/karton container. U hoeft dan zelf niet uw oud papier weg te brengen en u bespaart hiermee kostbare tijd. Papier en kartoncontainers zijn verkrijgbaar bij ons in 1000 liter rolcontainers, de frequentie van het ledigen kunt u kiezen tussen 1 x per 4 weken, 1x per 2 weken en 1x per week.

 

Tip 5: Kies voor een eigen bedrijfsafvalcontainer

Als u al een (eigen) container heeft staan dan mag u deze gewoon gebruiken. Op deze manier bespaart u €60,- op de plaatsing/ophaalkosten van een eventuele nieuwe container. Vermeld dit uiteraard wel bij de opmerkingen. Plaatsen van container is €30 en afvoerkosten per container is €30. Facturatie vindt plaats per kwartaal vooruit.

“Uw bedrijfsafval kunt u makkelijk op laten halen via MKBbespaarnu.nl. U betaald een vast bedrag per maand voor het ledigen van de container.”

 

Hoe kan ik een bedrijfsafvalcontainer huren?

Er zijn verschillende maten rolcontainers te bestellen bij MKBBespaarnu, zo kunt u kiezen voor een 1100, 770, 500 of een 240 liter voor het bedrijfsafval. De looptijd van het af te sluiten contract is 3 jaar. Na deze periode kan de overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden worden opgezegd. Genoemde prijzen zijn inclusief huur containers, verwerking van het afval en Milieubelasting.

De 1100 liter container mag tot 150 kg restafval aangeboden worden. Als u herhaaldelijk boven de 150 kg uitkomt na weging, wordt er € 0,15/kg extra in rekening gebracht. Tip: stamp de container niet aan, hierdoor wordt hij extra zwaar. Een extra lediging naast de contractuele lediging kost € 24,50.

Klik hier om direct een bedrijfsafvalcontainer te huren -- >

 

Wat mag er in een bedrijfsafvalcontainer? Wat valt onder bedrijfsafval?

In de rolcontainer mogen alle voorkomende afvalstromen gedeponeerd worden. De volgende stoffen en/of materialen mogen niet aangeboden worden onder deze noemer:

1. Steenachtige (beton, steen, gasbeton) 
2. Grond, zand en tuinaarde.
3. Asbesthoudende materialen, asbest gelijkende materialen 
4. Autobanden, thinner, zuren, toners, batterijen, accu's, verfblikken, kitspuiten en oplosmiddelen (klein chemisch afval)
5. Fecaliën (uitwerpselen) 
6. Ferro en non-ferro materialen en glas.

 

De kosten voor een bedrijfsafvalcontainer zijn:

240 liter, 1x ledigen per 4 weken: € 12,50 per maand (€11,54 per lediging) 500 liter, 1x ledigen per 4 weken: € 17,05 per maand (€15,73 per lediging) 770 liter, 1x ledigen per 4 weken: € 19,89 per maand (€18,36 per lediging) 1100 liter, 1 x ledigen per 4 weken: € 24,92 per maand (€23,00 per lediging)

Prijzen zijn exclusief BTW en zijn de maandbedragen. Bij het ledigen van 1 x per 4 weken heb je op jaarbasis 13 ledigingen. Om te weten wat het dus per lediging betaald heb ik het volgende rekensommetje gemaakt: 1100 liter als voorbeeld. € 24,92 x 12= € 299,04 is het bedrag per jaar. €299,04 gedeeld door 13 ledigingen per jaar = € 23,00 per lediging.

Ook maandelijks besparen op uw bedrijfsafval? Klik hier om direct een container met korting te bestellen

Terug
Maandelijks besparen op uw bedrijfsafval? 5 Effectieve tips